söndag 16 oktober 2011

Hemlängtan

Bläää....värsta hemlängtan till Sverige idag! Mannen åker dit på jobb under 1,5 v, så det bidrar väl till att jag känner så. Tror att man får flyga fram till v 32 el 34 (eller??), men att det är olika mellan olika bolag. Vill ju inte riskera att fastna i Frankfurt, för att de inte släpper på mig på planet. Sen är det väl inte så bekvämt att sitta som en inlagd sill i 7-8 timmar, när man dessutom är höggravid ;)
Men mannen har lovat att ta med sig en bit Sverige till mig...nämlish lite lakrits (ok....mycket lakrits).

Så nu får lillen vackert hålla sig inne och inte få för sig att titta ut lite innan tidsschemat...

6 kommentarer:

  1. Förstår att du känner dig avundsjuk, det hade jag också gjort, men tänk att sen när knodden kommit fram, så kan ni åka tillsammans =)!

    Skönt att han tar med sig en bit av Sverige till dig =).

    Massa kramar/
    Luiza

    SvaraRadera
  2. Jag längtar också efter lakrits - att kunna äta den utan att få halsbränna. ;-)
    Jag läste att även om flygbolag i Sverige tillåter att man flyger i vecka 34 så finns ingen svensk försäkring som täcker upp kostnaderna (om ngt händer) efter v 28. Och nej en flygresa höggravid känns ju inte så lockande ändå. :-)

    SvaraRadera
  3. Förstår att du längtar!

    SvaraRadera
  4. Förstår att du får lite hemlängtan. Förhoppningsvis lindrar lakritsen lite. Det hade nog varit det första jag skulle be att min sambo tog med sig tillbaka till mig ;) Sååå gott!
    Kramar <3

    SvaraRadera
  5. Jag har ett for mej ovarderligt tips pa godisfronten hos www.sockerbit.com! Dar finns allt jag behover nar jag behover svenskt godis och har mycket mer an IKEA i New Haven. Lakritsdelen pa sidan ar inte sa dum alls.
    Lycka till!

    SvaraRadera
  6. Tack alla för Ni är guld!

    Anna: tack för tipset!! Har nog hört talas om namnet men inte varit inne på sidan. Ska genast kolla upp!

    SvaraRadera