måndag 14 februari 2011

IVF nr 1

Ursäkta min tystnad på bloggen, men vi har strul med interrnet hemma så jag får blogga från jobbet när jag kommer åt.....det vill säga....sällan. Men om en vecka ska det kunna fungera som vanligt igen.

Jag har varit i kontakt med kliniken och nu på torsdag börjar jag att spraya och vad jag förstått så får man en blödning efter ett tag och två veckor efter det så påbörjas stimulering med sprutor??

Har lite svårt att ta till mig att detta verkligen händer....att vi verkligen ska göra ett IVF...och det nu... Men samtidigt är känns det bra och jag hoppas det inte behöver bli mer än ett,

6 kommentarer:

  1. Åh, vad spännande! För mig kändes det också overkligt. Känns fortfarande! Jag håller tummarna för att det räcker med ett.

    SvaraRadera
  2. så skönt för er att få komma igång. Vi fick oxå vänta länge innan vi fick börja och en del strul med olika besked och bortslarvande av papper och prover. Hoppas att allt går bra. kramar

    SvaraRadera
  3. Skönt att ni snart är igång! Jag upplevde också känslan av overklighet men när vi satte igång med andra omgången kändes det som om jag alltid gjort detta. Konstigt kanske, men tydligen vänjer jag mig snabbt...
    Hoppas att sprayningen går bra. Jag fick störst biverkning av dem, men det var hanterbart, värmevallningar och lite störd sömn. När du väl kommer till sprutorna brukar det avta (Om du ens känner av något från sprayen, det är inte alla som gör det) Önskar dig lycka till och hoppas så klart att du endast behöver göra detta en gång!

    Fråga gärna om du undrar över något!

    Ha det gott!!

    SvaraRadera
  4. Vad skönt att du är tillbaka! Roligt att äntligen få sätta igång! Hejja hejja! Kram

    SvaraRadera
  5. Härligt att äntligen komma igång!

    SvaraRadera
  6. Skönt att få sätta igång! lycka till:)

    SvaraRadera