fredag 12 augusti 2011

Mitt "sommarlov"

Dags att väcka lite liv i bloggen, efter sommarlovet. Veckorna rusar fram och jag fattar inte att sommaren snart är till ända (eller ja, här i USA är det varmt ett tag till). Men mannen har börjat jobba igen och vardagen smyger på.

Har inte helt hållt mig borta från bloggvärlden, utan följt er (även om jag vart dålig på att kommentera). Men ni får gärna skriva en liten kommentar och uppdatera mig hur det går för er!!

Hur går det med magen då? Jag är i vecka 24 nu, vilket känns helt galet!! Det börjar så smått gå upp för oss nu att vi ska bli föräldrar i december (om allt går vägen). Har kunnat släppa det där panikartade oron man hade till en början, men visst finns en del av den kvar....och kommer finnas. Kommer fortfarande på mig själv att kolla toapappret emellanåt. Man hittar liksom alltid något att oroa sig över.

Magen har tagit fart och börjat växa de senaste två veckorna och jag känner dagligen hur han (det blir en liten gosse) sparkar. Favoritobjektet att sparka mot är blåsan, kan det bli en fotbollsspelar mån tro?? Mår annars ganska bra. Har dagligen sammandragningar, men de är oregelbundna och gör inte ont så det är fullt noooormalt enl läkarna. Brösten har börjat växa, till mannens stora glädje (hihi...). har lite ont i ligamenten och känner hur det spänner över magen. Appropå magen...ja...tycker den är trög och gasig för jämnan. Försöker äta fibrer och dricka en massa vatten. Vikten då? Ja, i början hade jag ju problem med att gå upp i vikt, men nu har jag ökat med ca 7 kilo....och fortsätter uppåt.
 

Bjuder på några bilder på den lilla magen:

v. 21




v. 24



2 kommentarer:

  1. Hej på dig! Skoj med inlägg här igen =) Jag försökte tidigare mig på att kommentera ditt inlägg fria ivf, men schabblade till det så den kom inte fram, så jag gör ett nytt försök.

    Ja svergie skulle verkligen ta efter på att ge fria ivf:er fram till 45år. Vilken ångest som skulle släppa för många, då det tär även på ekonomin med ivf:er.

    Vi planerar att gpåbörja vår tredje ivf nu vecka 33, planerat äggplock ca35. Jag kör korta metoden som vanligt. Men det har nu bytt ut puregonet mot menopur samt högre dos. Känns pirrigt & skrämmande på samma gång. Att de kan finnas så mycket blandade känslor i ens kropp. Men spännande känns de allt, de kommer även att göra assited hatcning (aha) på embryot, vilket ökar chanserna till en graviditet =) Så nu ska de bara få gå vägen den här gången.
    Har inte släppt datum för igångsättning än på bloggen, vet inte om jag kommer att göra det innan ivf:en är klar.
    Men känner jag mig rätt så kommer jag vilja berätta för hela världen då vi är igång igen =) Funderar på att göra ett försök nu utan att blogga om de innan... men de kliar i fingrarna vill jag lova =) Oj oj.. vad massa svammel de blev nu =)

    Nu till dig... grattis till er lilla gosse oxå. Vad fin din mage är... alla gravidmagar är för mig vackra! Skönt att få höra från er & läsa att allt går bra & att ni mår bra! Har tänkt mycket på er under sommaren <3

    Här ska vi nu fika lite kladdkaka med vispad grädde & nyplockade hallon, lite fredagsmys =)

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Åh vilka fina bilder :) Grattis till vecka 24 vännen!
    Kramar <3

    SvaraRadera