onsdag 17 augusti 2011

Tiden efter?

Den första tiden var jag livrädd för i stort sett allt, jag vågade knappt röra mig för jag var rädd för missfall. Sen gjorde ju inte mina blödningar i början det enklare heller.... Jag var vid ett par tillfällen helt övertygad om att allt gått åt skogen. Men han hängde kvar, vår lille kämpe!!

Rädslan finns fortfarande där, men det jag oroar mig mest över nu är tiden efter förlossningen. Tänk om vi gör något helt galet? Tänk om barnet skriker och jag inte vet vad som är fel? Tänk om jag håller barnet fel, matar fel eller inte är tillräckligt lyhörd? Tänk om vi blir dåliga föräldrar? Dessutom har vi ju alla våra vänner och familj på andra sidan Atlanten!!! Ok, vi har några vänner här som har barn, vi får bombardera dem med frågor!! Försöker läsa så mycket som möjligt, vet inte riktigt hur jag ska förbereda mig på annat sätt. Ska anmäla oss till en kurs där man får lite tips om hur man förbereder sig inför föräldraskapet.


7 kommentarer:

  1. Hej hej! Hör gärna av dej om du vill!
    Har inga planer i helgen om ni vill titta förbi.
    Anna

    SvaraRadera
  2. Ja alltid ska man vara orolig för nåt, varför ska nåt vara enkelt. Förstår din oro som kommer & de är tankar som går vare sig man vill eller inte.
    Men du..vet du vad?? Ni kommer fixa det här galant. Jag tror som mamma så får man lyhördheten på köpet. När den lill* kommit så kommer de inte kännas som man gjort annat i sitt liv, än just varit mamma.
    Vet ju självklart inte själv att det är så, men jag har många runt omkring som intygat just detta.

    Vi är förestet igång nu & som sagt så kunde jag inte hålla det från bloggen, tycker det är så stort att bära på själv, samt att min blogg är en ivfblogg 6 jag behöver få ventilera ur mig.
    Sprutdag två idag, och det känns hur bra som helst. Var bokstavligt talat livrädd innan sticket igår, men efter det första sticket så släppte massor.
    Var så spänd eftersom vi nu har menopuren som är helt nytt för mig, var mest rädd för att sticket skulle göra ont. det sved till litegrann men inte alls farligt.
    Om tjugominuter är det dax igen.
    Redan dag två..snart är vi i mål =)

    kram kram

    SvaraRadera
  3. Anna: Tack för inbjudan!! Tyvärr har vi varit upptagna i helgen. Men hur har du det i veckan?

    Denise: Tack för den fina kommentaren!! Lycka nu till med detta försök (hoppas på ett rejält guldägg) Hoppas, hoppas, hoppas!!!

    SvaraRadera
  4. Ni kommer att klara det galant! Försök bara inte vara några superduperföräldrar redan från början för det kan ingen vara.
    Kramar <3

    SvaraRadera
  5. Tack för omtanken. :) brukar vara svullen i händerna men inte fötterna. Har reumatism (SS) så det kan ju vara det som spökar eftersom det verkar bli bättre när jag är stilla. Har inte stukat den lr nå sånt. Bara var så, på jobbet när jag skulle resa mig upp efter fikat. Hoppas att du har haft en underbar helg :) kram

    SvaraRadera
  6. Jag tror att du kommer bli en toppen mamma!

    Kram!

    SvaraRadera
  7. Hej igen. Veckan ser bra ut. Fredag speciellt, när kanske grillen till och med sparkar igång. Jag ska börja jobba igen på måndag efter fyra månaders föräldraledighet. Jättelångt för amerikaner, men rätt kort som svensk.
    Vi är båda hemma hela fredagen den här veckan, men annars är jag i krokarna i veckan också.
    Kan du se min email adress?

    SvaraRadera