fredag 23 september 2011

v 30

v 30 var det nu ja....

Inte min mening med att klaga, men jag måste skriva ner det jag känner just nu:

- Emotionellt instabil....kan gråta för allt, och jag vet oftast inte varför. Förra helgen grät jag ögonen ur mig för att jag inte hade några kläder som passade längre.
- Jobbig halsbränna, speciellt kvällar och nätter
- Trött, vissa dagar orkar jag inte ett dugg
- Andfådd, flåsar ibland som en gnu. Kan tappa andan.
- Svårt att hitta bra ställningar, utan att det gör ont eller trycker mot lungorna
- Trots att jag är trött, så sover jag urkasst på nätterna
- Orolig inför förlossning och speciellt över tiden efter
- Sammandragningar (som jag haft sen innan v 20)
- Ont i ligament och ländrygg, speciellt om jag varit mer aktiv under dagen. Men det brukar lindras med ett bad och tända ljus :)

Det allra bästa är: 

- Känner dagligen hur lilla hjärtat rör sig med sparkar, hur han sträcker på sig och stryker utefter min mage. Love it!!!! Kan ligga länge och bara känna och titta på min mage när den rör sig....det är en obeskrivlig känsla!! Är så otroligt lycklig och tacksam över att få vara med om allt detta!

v 30

2 kommentarer:

  1. Visst är det härligt med sparkarna!:)
    Sammandragningar, trötthet och anfåddhet hade jag med..det försvinner som tur var så fort bebisen kommit ut:) Nu har du inte såå långt kvar i alla fall!

    Har du provat losec eller någon av de andra halsbränne-medicinerna?

    kram

    SvaraRadera