lördag 21 januari 2012

Formula och kinkiga kvällar

Har börjat att ge ersättning under dagarna, när inte bröstmjölken räcker till. Det märkliga är att jag bara får ut ca20 ml ur det hö bröstet och ca 80-100 ml (beror på om jag pumpar morgon el kväll) ur det vä. Detta räcker tyvärr inte för min lilla kille, utan får komplettera med ersättning emellanåt. Men det fungerar faktiskt bra och därför kommers jag fortsätta så. Han verkar mycket nöjdare också.

Han fortsätter att ha sina kinkiga perioder då han skriker och blir urförbannad utan någon anledning. Då det för det mesta brukar vara kvällar tror jag det beror på att han är övertrött och har svårt att komma till ro. Han kan hålla sin mamma och pappa sysselsatta i timmar....

8 kommentarer:

  1. Vilken tur att du får det att fungera med lite av varje.
    Jag fasar verkligen för det där med amningen... det brukar ju inte vara helt problemfritt, vad jag förstått.

    Ha en fin dag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, det var verkligen jobbigare än vad jag trott. Trodde i mitt naiva sinne att det skulle vara det enklaste av allt, men det är en hel vetenskap ;) En bröstpump är något jag varmt rekomenderar.

      Kram

      Radera
  2. Skönt att det funkar med ersättning och att han är nöjd.

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det känns verkligen skönt att ha tagit det beslutet. Både jag och Aron blev nöjda :)

      Kram

      Radera
  3. ger ni honom något annat? vi slutade med minifom och d-droppar och vi fick en helt annan pojk. glad hela tiden! eller om du dricker å äter mjölkprodukter, lök å sånna saker, testa att ta bort det :-)

    SvaraRadera
  4. Nja, vi ger honom Semperdroppar som jag tror har hjälpt mot magont. Sen dricker jag laktosfri mjölk och undviker mjölkprodukter, choklad, kål, lök, bönor m.m.....allt sånt som kan ge magont. Tycker att han skriker mindre än för några veckor sedan.

    Tack för tipsen :)

    Kramar

    SvaraRadera
  5. Vad skönt att det fungerar bättre nu! Huvudsaken är ju att ni båda mår bra och att han blir mätt! :)

    SvaraRadera
  6. Tack för ditt stöd <3.

    Hoppas allt är bra.

    Kramar

    SvaraRadera