lördag 7 januari 2012

Frustration

Lilla knodden ligger och sover sött i babygymmet. För femte kvällen/natten i rad har han haft magknip. Det varar allt från 2-4 timmar och är påfrestande för både oss och honom. Vi har löst det så att vi får turas om att ta hand om honom, eftersom man inte orkar själv. Vissa dagar har han varit otröstlig, oavsett vad vi gör (lugnar ner sig i kortare perioder). Det gör så ont i mitt hjärta och man blir själv så frustrerad att man inte kan göra något som kan lindra det onda. Samtidigt känner jag mig som en dålig mamma som blir så frustrerad, irriterad och själv börjar gråta många gånger, men jag vet att jag försöker så gott jag kan att trösta och lindra.
I helgen får jag dock Semperdroppar från Sverige, så jag hoppas lite på dem. Ska ta upp det med läkaren också nästa vecka. Har läst en del om kolik och hur man kan lindra. Men det verkar vara bäst är när han får sitta upprätt och gunga lite.

Idag ska jag äntligen få bort julen. Skulle ordnat det igår, men jag fick inte en minut för mig själv. Han var otroligt mammig och skulle ligga hos mig hela tiden. Passade på att ta en mysdag, då han låg på mitt bröst/knä/famn och jag vilade och tittade på film. Man får egentligen passa på att ha dessa stunder för rätt vad det är så är man en sån där piiiinsam mamma....hihi....

Ha en härlig helg, fina ni!!

5 kommentarer:

  1. Fina, du är absolut ingen dålig mamma! Att du känner dig irriterad och ledsen är fullt förståeligt. Tröttheten tar ut sin rätt på det sättet. Jag lider med er. Hoppas prinsen mår bättre snart!

    Styrkekramar från mig
    <3

    SvaraRadera
  2. Hoppas er lilla älskling är bättre i magen snart. Du är en fantastisk mamma!
    Kram <3

    SvaraRadera
  3. Det kan verkligen vara tufft när de små har ont. Vet att min svägerska fick hjälp av Gripe Water. Vet inte var du bor, men i England finns det på Boots och i Stockholm finns det i engelska butiken i Söderhallarna. Tror de har webshop också...
    Hoppas det snart blir bättre. För vår dotter tyckte jag att egentligen inget hjälpte mot lätt hysteriska kvällar. Det skreks i timmar i sträck. Men det gick över efter ca 2 1/2 månad. Så här i efterhand ser jag det snarare som att det var en fas av kvällsoro än magont. Även om man när man är mitt i det såklart provar allt. Jag till och med uteslöt mjölkprodukter för att se om det var anledningen. Men icke...

    SvaraRadera
  4. Det är frustrerande när man inte kan hjälpa de små liven:(, och när man är trött blir inte tålamodet längre, du är absolut ingen dålig mamma för att du känner som du gör!
    Hoppas Semperdropparna hjälper och att lilleman snart blir bättre i magen!
    Kram

    SvaraRadera
  5. hej, ville bara skicka in en kram. hoppas magen blir bra på bebisen snart snart snart NU :)

    kram

    SvaraRadera