torsdag 26 januari 2012

Leende

Dagarna rullar på och går i en rasande fart. Amningen fungerar fortfarande sådär, men jag kämpar med den och pumpning. Fortsätter även ge ersättning och försöker slå bort tankar om misslyckande. Jag är en person som har ganska hårda krav på mig själv, därför får jag så dåligt samvete när jag inte kan ge honom tillräckligt med bröstmjölk.

Han är fortfarande väldigt gnällig vissa kvällar, då han kan vara vaken flera timmar och bara gnälla. Han verkar inte ha ont, utan egentligen trött och allmänt kinkig.

På dagarna är han mer vaken och det är så underbart att se de där leendena han ger oss och att han börjat testa olika ljud. Man bara smälter :)

Håller på och filar på den nya bloggen, säger till när den är redo ;)

6 kommentarer:

  1. Tycker inte att du ska ha dåligt samvete för amningen. Du försöker ju!

    SvaraRadera
  2. Du ska absolut inte ha dåligt samvete för amningen. Du är ju en supermamma!
    Längtar med spänning efter den nya bloggen :)
    Kram <3!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, fina!! Den nya bloggen existerar redan, men jag har inte riktigt bestämt mig om det är den jag vill ha, eller en helt ny ;)

      Radera
  3. Verkar som att den är bruten, ja. Svårt att säga hur lång tid det tar för den att läka, men lååång. Vi snackar månader kanske ett år. Är så trött på allt just nu. Vill bara kunna vara den mamma jag vill åt min dotter, men det kan jag inte i nuläget. :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ush vad trist för dig!! Låter hemskt jobbigt, både psykiskt och fysiskt. Jag är helt övertygad om att du redan är en fantastisk mamma, även med en bruten svanskota. Men förstår att du kan känna dig begränsad när du inte kan göra allt du vill och att du blir trött på det. Hoppas verkligen att det snart blir bättre, ta en dag i taget!

      Kramar

      Radera