onsdag 22 september 2010

Jag vill också.....

....få ett plus på stickan...
....känna lyckan att vara gravid...
....känna min växande mage...
....läsa graviditetstidningar/böcker...
....känna bebisen sparka...
....köpa bebiskläder och göra iordning barnrummet (som nu står tomt och väntar)...
....se ett liv växa inom mig...
....må illa, ha foglossning, få svullna ben och känna hormonsvallningar (som inte orsakas av Pergo)....
....oroa mig för förlossningen...
....hålla mitt nyfödda barn i famnen...
....möta den spännande tiden i hemmet med en nyfödd bebis...
....göra mina föräldrar stolta morföräldrar, och min sambo en stolt pappa...
....oroa mig för dagis, barnvakt, om mitt barn får i sig tillräckligt med grönsaker etc.....


När tusan ska det bli vår tur? Jag vill också ha dessa rättigheter!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar