onsdag 8 september 2010

Välkommen!!

Det är ett stort ögonblick i ens liv när man beslutar sig för att dra upp sina rötter och flytta. Nu gäller det inte en flytt till Göteborg, eller Malmö...inte heller Köpenhamn eller London. Nu talar vi om en annan världsdel, närmare bestämt USA!! 

Hur kom vi då fram till detta beslut? Jo, min blivande man jobbar på ett stort svenskt företag med fabriker bla i USA. Han har varit över med jämna mellanrum och jobbat och har nu blivit erbjuden jobb där borta (under minst två år). Första tanken var ja,ja, ja, ja, ja!!! Vi bestämde oss att det handlar ju om några år av våra liv, alltså inte för alltid.....så varför inte!! Nu har det gått två veckor sedan beslutet och man blir lite kallsvettig över allt som behövs göras innan. Men har andra klarat det så varför inte vi.

Nu till de stora bekymren!! Vi har ett hus som vi måste hyra ut, dessutom har vi påbörjat infertilitetsutredning. Men det verkar lösa sig på de punkterna också (utredningen kan man fortsätta med trots att vi bor i USA).

Nu är det så att jag inte får jobba i USA, så jag blir en sån där "Housewife"....hehe...något att lägga till CV:t
Alltså kommer jag ha ganska mycket tid att kunna upptäcka den amerikanska kulturen och lära känna människorna där borta. Nu ska jag inte shoppa, få manikyr, pedikyr osv varje dag....faktiskt.... Hade tänkt att passa på att läsa distanskurser från Sverige. Passa på att förbättra mina kunskaper tills jag kommer tillbaks till mitt jobb (som jag får tjänstledigt från). Ska även undersöka om man har möjlighet att jobba ideellt med något där borta. Kan vara ett bra sätt att komma in i den amerikanska kulturen och få vänner.

Ja, jag skulle kunna skriva hur mycket som helst men jag tar det när det dyker upp istället!!

Åter igen, Välkommen hit och jag hoppas Du vill följa med oss på vår resa!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar