torsdag 7 oktober 2010

God nyhet??

Ja då har jag varit hos läkaren idag. Fick göra en undersökning samt VUL.

Summan blev att jag har perfekt ÄL-sekret, perfekt utseende på livmodern och en stor äggblåsa  som såg näst intill färdig ut (läkaren trodde inom 2 dagar). Är såklart glad för dessa nyheter....men om nu allt är så perfekt med oss båda....varför blir vi inte gravida???  Läkaren tyckte inte heller att jag skulle göra någon spolning än, att det var för tidigt i utredningen (har jag nämnt att vi har gått där i 9 månader utan att få ta så mycket som ett blodprov) och eftersom jag blivit gravid en gång (missafll v 9), tyckte han inte det var befogat att göra en sådan. Men jag tycker han ignorerar vad jag säger och näst intill idiotförklarade mig när jag sa att jag mådde dåligt av Pergon (som han för övrigt vill att jag fortsätter med).
Och...hör på detta.....han tror att jag har det för stressigt nu och om jag bara slappnar av så följer nog kroppen efter och jag kommer bli gravid`.....  Ja....där försvann det förtroendet för den läkaren.
Han tyckte dessutom att vi skulle göra uppehåll inför flytten till USA och förstod inte min åldersstress..

Nä...ska nog ringa Göteborg och se om dom kan hjälpa mig....

1 kommentar:

  1. Man blir så matt på dessa läkare som inte tar en på allvar. Jag bytte till en privat gynekolog och det var som natt och dag. Tycker du ska byta om du inte är nöjd. Dessutom måste du tjata till dig blodprover så du får kolla hormonvärdena, det brukar man ju få göra ganska omgående.
    Jag har inte heller fått spola äggledarna än, men vi har bara gått till den privata gynekologen i ca 5 månader än så länge. Blev behandlade för Bakterill vaginos först.

    Hur kan en läkare använda den gamla "slappna-av-klyschan"!

    Hoppas du hittar en läkare som ni trivs bättre med och att det lyckas med Pergo denna gång!
    Kram

    SvaraRadera