tisdag 18 januari 2011

Nästa steg - IVF

Tillbaks från kliniken med blandade känslor. Tog prover idag och nu anses utredningen avslutad och resultatet blev att det inte kunde hitta något fel på oss. Jag är glad över att den är avslutat, glad över att jag inte har ett stort fel som inte kan åtgärdas och glad att nu kunna gå vidare.

Men jag känner mig också ledsen över att det nu blir IVF.....hade ju tänkt att vi inte skulle behöva gå så långt  :(
Hur kunde det bli så här? Varför vi?
Jag ska ta kontakt med kliniken när jag fått min mens nästa gång så skulle vi få komma in på ett informationssamtal och lägga upp en tidsplan för detta. Detta innebär också att jag får skjuta fram mitt USA-flytt lite. Vi vill gärna göra ett IVF innan.....
Fick lite lätt information idag ang sprayning och hormonsprutor...herregud, var det mig han pratade till? Fick nästan en overklighetskänsla av allt.

Men summan av allt så känns det ändå ganska skönt att komma vidare, även om vi inte tänkt oss den här fortsättningen.

6 kommentarer:

  1. Ja, det är overkligt. Jag börjar sakta ta in att jag snart ska börja med sprutor. Jag sticka mig själv!? Känns inte som mitt liv. Men jag försöker mig på att bara flyta med och ta det som det kommer. Lättare sagt än gjort. Kommer nog vara duktigt nervös när det närmar sig. Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Förstår att det känns jobbigt men se det som att ni är ett steg närmare eran dröm :) Första sprutan är värst sen går det av bara farten... ;)
    Hör av dig om du har några funderingar.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Känner igen dina tankar. Det är tungt och jobbigt när man inser att man behöver hjälp. Man hoppas ju in i det sista att man ska lyckas själv..
    Men det spelar ingen roll sen när plusset kommer:)
    stor kram

    SvaraRadera
  4. Har själv befunnit mig i samma situation som du och sakta men säkert behövt vänja mig vid en verklighet som jag inte trodde var min. Det är alltid mycket runt ett IVF, men hoppet som infinner sig när allt har landat är en härlig känsla. Jag hoppas att allt går bra för er! Jag hoppas även att det går bra för alla andra som ännu inte lyckats, inklusive mig sjäv :)

    SvaraRadera
  5. Förstår att det känns tungt. Jag har också de där verklighetskänslorna, det var ju inte såhär livet skulle bli. Men allt detta kommer inte betyda något då vi plussat! Förstår att det är skönt att komma vidare.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Visst kan det kännas jobbigt att behöva ta läkarkonsten till hjälp för att bli gravid, men efter ett tag kommer du tycka att det är en möjlighet.

    Lycka till.

    SvaraRadera