tisdag 4 januari 2011

Nästa steg

Håller på med mina Pergotime igen. denna gång har jag redan märkt av att jag får ont i hö äggstock (kände av detta redan efter första tabletten). Förra månaden kände jag inget i den trakten...
Som vanligt blir jag extra känslig i humöret, får huvudvärk, vallningar,  sömnstörningar....ja, ni vet hur det är...

Bara 2 veckor kvar till mötet med kliniken. Ska bli så skönt att få utredningen avklarad, men samtidigt är jag livrädd för vad den kan visa. Tänk om jag är ett enda stort fel?! Tänk om jag aldrig kommer kunna få barn? Hur hanterar man sånt?? Försöker att inte tänka på det men ibland dyker de här tankarna upp.
Känns ändå bra att kunna ta ett steg framåt i hela den här processen, för nu vägrar jag äta flera Pergokurer!!

3 kommentarer:

  1. Om du vågar...testa pergotime kombinerat med o äta bidrottningskapslar. jag fick två mogna ägg o andra gången tre ägg när jag kombinerade detta ( sa inget till läkaren om det) o läkaren ville avbryta för det var risk för tvillingar men vi körde på, men som vanligt hände det inget tyvärr, men jag åt det bara en kort tid innan vi började med ivf. kan ju vara värt testa kanske du lyckas bättre.kram

    SvaraRadera
  2. Även om det känns jobbigt med vad utredningen ev. kan komma att visa så är det skönt att ha det gjort! Då slipper man iaf fundera alla sorters fel.

    Lycka till!!

    SvaraRadera
  3. Hur många kurer har du fått äta? Jag fick äta två enkelkurer och sen en dubbelkur. Nu äter jag ingenting och provar med bidrottninggelé istället i väntan på utredning.

    Känner som du för det här med utredning, samtidigt som det är skönt att ha kollat upp allt.
    Hoppas att det tar sig denna gången vännen!
    Kram

    SvaraRadera