onsdag 30 november 2011

Lite orolig

Två saker bekymrar mig idag.

Tycker att jag tappar mer hår nu, idag kammade jag ur en tuss ur håret....jätteläskigt!! Stress eller hormoner som spökar? Trodde det först var efter förlossningen man skulle börja tappa hår.

Dessutom hittade jag en liten kula i hö armhåla igår. Den är inte stor (ungefär som en halv ärta), men den finns där och det stör mig. Den varken ömmar (eller ja, nu ömmar den efter allt tryckande och kännande) eller finns någon rodnad osv... Jag misstänker att det kan vara en lymkörtel som svullnat eller en hårsäck som blivit lite inflammerad.....men första tanken var ju såklart bröstcancer och dödsångest :(   Ska be läkaren känna på den när jag ska dit på måndag. Lika bra att ta det säkra före det osäkra....

3 kommentarer:

  1. Åh men jisses.
    Ja, det var inga roliga saker.
    Klart du ska ta det säkra före det osäkra och låta doktorn kolla, även om det säkert är som du tror.
    Det där med håret är jag inte så insatt i, men det är säkert individuellt. Dock fruktansvärt obehagligt.

    Hoppas allt går bra.
    Massa kramar/
    Luiza

    SvaraRadera
  2. Jag har också haft så i armhålan (och bakom örat en gång) och det var en lymfkörtel. När man klämmer reagerar den med att bli ännu mer svullen. Min försvann helt när jag slutade klämma (och efter jag pratat med läkare). Klart du ska göra det så du kan släppa det sedan.
    Hoppas allt kommer att kännas bättre snart.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Hur mår du fina du? <3
    Vad sa läkaren? Iiiih! Kolla din bebis-nedräknare! Nu är det inte många timmar kvar :)) Hoppas att allt går enligt planerna. Många kramar från andra sidan atlanten!

    SvaraRadera