onsdag 9 november 2011

Otålig!!

Har börjat få gräsligt ont i höfterna under nätterna. Vet inte om det kan vara foglossning?! Som om jag inte har svårt nog att sova....
Börjar tyvärr känna att jag samlar på mig vätska som i sin tur leder till att jag kan få ont i fingrar och händer, men inte mer än att jag klarar av det ;)

Börjar bli väldigt otålig, och tycker tiden går så långsamt nu. Har lite delade känslor....dels så vill jag att han kommer ut så snart som möjligt, längtar ju så. Men samtidigt vill jag njuta av tiden som gravid, jag älskar min mage :) 

Har tänkt ibland på ev syskon, även om det känns avlägset nu. Något jag funderar på är hur man gör med IVF då? Kan man gå direkt till kliniken och typ säga att....ja, nu vill vi göra ett syskonförsök med IVF, eller måste man försöka själva under en period?

Nä, om jag skulle ta mig ut lite idag (igår mådde jag inte så bra så blev det en soffliggardag), det är nästan 20 grader varmt idag också. Tänkte köpa lite julpynt, men det är ingen överväldigande julkänsla man får när det är så här varmt ;)  Kan knappt tro att för ca 1,5 v sedan fick vi 2 dm snö!!


4 kommentarer:

  1. Jobbigt det där med höfterna och händerna. Jag känner igen mig när det gäller händerna. Jag fick en skena som jag ska ha på höger hand när jag sover. Det hjälper lite grann, men inte helt.
    För oss är det bara att ringa kliniken om vi skulle vilja ha ett syskon, eftersom vi har 2 frysta embryon kvar i frysen efter vårt senaste IVF.
    20 grader varmt!? Avundsjuk? Jepp, det är jag. Jag längtar tillbaka till värmen!
    Dina saffranpåsar ligger snart i brevlådan. ;)

    KRAMAR

    SvaraRadera
  2. Vad jobbigt att inte kunna sova ordentligt på nätterna, det tar ju en massa energi från en. Förstår att du är otålig, men nu är det verkligen inte många dagar tills du har din bebis i din famn!! :)

    Tack för din omtänksamma kommentar! :)

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Förstår att det känns delat. Mysigt med magen men att få hålla och snosa på sin bäbis kommer att vara det mest underbara i hela världen :)
    Jag antar att det bara är att ringa och boka tid för det. Det kostar väl typ några tusen men det är ju era ägg så det ska gå finfint det :)

    Tänk vad fränt att ett eventuellt syskon till er lilla grabb faktiskt kommer att vara lika gammalt isåfall! <3

    Hoppas du finner julkänslan ändå trots varmt och fint väder och att han tittar ut snart :) Vilken underbar jul <3
    Kramar <3

    SvaraRadera
  4. Förstår att du längtar oerhört nu!!!!
    Är inte så insatt i det där med hur det funkar om man vill skaffa syskon, men det bör ju vara att bara gå dit...eller?

    Hoppas du hittar lite julpynt och får lite julkänsla =).

    Massa kramar/
    Luiza

    SvaraRadera