måndag 21 november 2011

Strålande jul...

Oj,oj,oj....vad jag längtar efter att få börja julpynta!!  Jag älskar julen och allt vad det innebär med julpynt och klappar. I år orkar jag tyvärr inte springa runt som jag annars brukar göra, men det finns ju nätshopping ;)

Började igår med att baka pepparkakor och provtända adventsstjärnor och ljusslingor...och jodå, de fungerar. I veckan blir det lussekatt-bakning och till helgen åker nog mycket pynt upp. Det är lika bra att pynta och få allt klart så snart som möjligt om nu lillen skulle få för sig att titta ut tidigare.

Men innan vi börjar med all julpyntning ska det firas Thanksgiving. Ska hem till en familj nu på torsdag och äta thanksgivingmiddag (troligtvis kalkon). Ska bli kul!!




Jul i New York. Tyvärr blir det nog ingen tripp in dit i december i år....av förklarliga skäl (även om det bara tar oss 2 tim att åka dit). Men nästa år måste man ju in och titta på all dekoration.

2 kommentarer:

  1. Ser också fram emot att få pynta!
    Vad gott med thanksgiving middag, har ätit det en gång och jag älskade sweetpotato-pajen, mums!
    Nu är det inte långt kvar..såå spännande!
    kram

    SvaraRadera
  2. Jag har tjuvstartat med julpyntet hemma hos oss. Min tanke var att vår Pyret kan komma när som helst och då vill jag ha det pyntat och klart. Ibland får man fuska! ;)

    Hoppas du/ni mår bra.

    KRAMAR

    SvaraRadera