fredag 18 november 2011

Redo

Tack allra sötaste, fina Mette för saffran och en liten present till bebben. Du är en ängel....så nu ska här bakas saffranslussekatter :)
En liten julhälsning är snart på väg till dig :)



V38 redan och jag längtar så jag snart spricker. De graviditetsbloggar jag följ nu under vår, sommar och höst börjar en efter en  få sina små efterlängtade bebisar....grattis till er!! 

Känner att jag blivit mer känslig de senaste två veckorna, jag gråter för allt och inget...verkligen jättejobbigt. Dessutom är det svårt att hitta bra ställningar under natten och jag kan vakna upp och ha jätteont i ena sidan av magen. Sammandragningarna fortsätter och en del har börjat göra lite ont, men jag ser inget mönster i dem än.Har ofta ont i ryggen, men varma bad brukar göra susen.

Känner oss annars redo att välkomna vår lilla bebis. Har varit på ett par givande kurser och nu står dessutom sängen på plats. Tavlorna kommer innehålla bilder på vårt lilla mirakel :)
Dessutom tar vi nog bort skyddet för spjälorna, då de starkt rekommenderade det på kursen. Här vill de att man inte har något överhuvudtaget i sängen. Babyn ska sova utan kudde och täcke. Istället rekommenderar de en typ av sovsäck (ser ut som en blandning mellan sovsäck och sparkdräkt)... Hmmmm....vad säger de i Sverige och hur gör/kommer ni göra?? Dessa åtgärder är för att minska risken för plötslig spädbarnsdöd.


2 kommentarer:

  1. Åh, så fint du gjort!!!!
    Jo, man vill ju minimera risken för plötslig spädbarnsdöd, men vad är egentligen fel och rätt?
    Jag är helt fel person att uttala mig om det...

    Hoppas allt är ba annars.
    Massa kramar/
    Luiza

    SvaraRadera
  2. Fina,

    Jag hoppas du njuter ordentligt av dina bullar nu! ;)

    Råden i Sverige, för att minimera risken för plötslig spädbarnsdöd, (jag ogillar det ordet) är att barnet ska ligga på rygg och sova med en tunn filt, sk babyfilt i sängen. Alltså, inte ha för varmt.
    Jag tänker låta vår Pyret även sova utan kudde, både i vagn och i sängen.

    Trevlig helg!

    KRAMAR

    SvaraRadera