tisdag 1 november 2011

Orsak till frånvaro

Ursäkta min frånvaro på bloggen. I lördags drog en snöstorm in över nordöstra USA och vi har sedan dess varit utan ström, värme, internet, varmvatten och telefon. I vårt område ser det ut som en tromb dragit fram, då det ligger träd och elledningar huller om buller. Är fortfarande utan el och sitter nu på Burger King med gratis internet, så man kan göra det viktigaste.....som att uppdatera bloggen ;) Dessutom får man lite mat och glass i sig!!

Annars så är det väl inte så mycket mer annorlunda. Det blir tyngre och jobbigare för varje vecka som går...flåsar för inget, svårt att röra mig, ont och ömt över allt och en enorm längtan att få träffa min lilla son. Jag vet att jag inte ska klaga, utan vara tacksam för det jag har och att jag är gravid. Tro mig, det är jag verkligen, men samtidigt tycker jag att man får klaga lite ibland ;)

Nog om gnäll. Har lovat lite bilder, men de kommer så fort vi får tillgång till ström och internet igen.

Nu ska jag uppdatera mig lite snabbt på era bloggar!

6 kommentarer:

  1. Åh, men vännen....
    Hoppas det ordnar sig snart.
    Jag har läst om USA:s oväder, så jag vet precis...

    Du, det är OK att klaga, det är faktiskt inte samma sak som att man inte är tacksam.
    Jag kan erkänna att jag klagar hela tiden, särskilt på att jag är så svullen...helsike, säger jag bara.

    Håll ut, snart får du träffa din ögonsten =).

    Kramar i massor.
    Luiza

    SvaraRadera
  2. Men usch, bor du där? Såg bilder därifrån och fick snö-ångest direkt. Här hemma är det varmare än det varit på måååååånga år vid den här tiden. Och helt snöfattigt.
    Hoppas du får träffa din lille son snart. Och man FÅR klaga när det är jobbigt. Det blir ju inte mindre jobbigt att vara tung och ha stor mage bara för att man är lycklig och tacksam.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Usch..gillar inte snö:(
    Klart du får klaga, det är inte alltid lätt med den där magen:) Men snart får du träffa din lilla son! Så spännande!
    kram

    SvaraRadera
  4. Ang ditt inlägg i min blogg...Saffran... Det är självklart att du också ska få äta Lussekatter! Mejla mig din adress, så skickar jag dig gladeligen ett par påsar. :)

    Trevlig helg!
    KRAMAR

    SvaraRadera
  5. Tack fina du för att du orkar skriva så fint och tröstande till mig!

    Tänk att ni snart har er lilla son hos er, otroligt. Och klaga på du bara, vi vet att du är tacksam!

    (Huga, vilket oväder. Här är det värmerekord för november ;))

    Många kramar!

    SvaraRadera
  6. Tack finaste du, för din värmande och omtänksamma kommentar.
    Allt du skriver är så rätt... vi som varit med om kampen blir nog lätt lite rädda...

    Hoppas det går bättre med el och snöstormar.
    Massa kramar/
    Luiza

    SvaraRadera