fredag 30 december 2011

Året som gått

Ett nytt år. 2011 har varit ett fantastiskt år för oss och vi kommer nog aldrig uppleva något liknande igen.

30 dec 2010: vi gifter oss borgerligt, eftersom vi snabbt måste få detta bokfört pga visum. Det smärtar mig lite i hjärtat att jag inte fick det där kyrkobröllopet jag drömt om.

Jan 2011: Vi beslutar om IVF och remissen går iväg till Calanderska. En stor sten släpper men samtidigt känns det sorgligt att det behövde gå så långt.

Feb 2011: Påbörjar nedreglering med nässpray.
Flyttlasset med hela bohaget skeppas till USA. Jag stannar dock kvar i Sverige en månad till pga IVF.

Mars:2011: Börjar med sprutor, åker till Calanderska för VUL, äggplock och insättning 23 mars.
30 mars flyttar jag över till USA.

April 2011: Kommer aldrig glömma 6 april, den dag vi testade positivt med klinikens sticka. Gravid!!!
Månaden fylldes också av oro då jag fick blödning, men det visade sig vara sköra slemhinnor och allt var bra med lilla pyret. Får se honom för första gången via VUL:



Sommaren 2011: Känner sparkar för första gången, magen växer och man försöker njuta och inte oroa sig, vilket inte är helt lätt. Får veta att det är en son vi kommer få.
Besök hemma i Sverige och njuter av den svenska sommaren!

v 20 (juli)


Hösten 2011: Går in i tredje trimestern och man börjar känna sig tung och längtar mer för varje dag att se det lilla underverket. Börjar köpa på sig kläder, skötbord. säng, vagn och dyl till bebisen. Känns fortfarande overkligt och man får flera gånger nypa sig i armen för att förstå att det verkligen händer oss.




December 2011: Den 16 december kommer vår Aron till världen med akut kejsarsnitt. Vi får äntligen träffa vår lilla son!! Omställningen till att bli småbarnsförälder är överväldigande, men helt fantastisk!!


Första julen. Verkar inte helt nöjd med julklapparna...hihi....


Jag hoppas att 2012 blir ett år fyllt med glada nyheter och många önskningar som går i uppfyllelse. Önskar innerligt att ni som fortfarande kämpar får träffa ert älskade lilla barn i år oavsett om det blir via en graviditet eller adoption. Jag inser att vi är otroligt lyckligt lottade som nu är en liten familj, och som äntligen nått vårt mål på denna resa. Önskar er alla samma lycka och jag håller alla mina tummar för var och en av er!!


 Jag har haft turen att nästan förlora alla graviditetskilon på kort tid, har dock 7 kg kvar tills samma vikt jag hade innan jag blev gravid. Men med hjälp av promenader ska jag nog klara av att gå ner de också (om jag nu kan bli av med min last....smågodis...hmmm....).

Innan förlossningen

Efter


3 kommentarer:

  1. Tack! :) Tror 2012 blir ett riktigt fint år för er också. <3

    Imponerande att redan gått ner såpass mycket redan! Och vilken fin och bristningsfri mage du hade på slutet, till skillnad från mig. :P

    SvaraRadera
  2. Ja jädrans vilket underbart år ni haft!!!!
    Och tänk, 2012 kommer att bli helt fantastiskt.

    Vilken fin liten kille ni blivit välsignade med =).

    Jag hoppas jag också kan bli av med alla graviditets kilon lika fort, tyvärr tror jag inte det är möjligt, men man ska aldrig sluta hoppas, är det något jag lärt mig så är det just det =).

    Massa kramar till dig, finaste.
    Luiza

    SvaraRadera