torsdag 29 december 2011

Sömnlöst

Varit uppe halva natten, sedan fick mannen ta över andra halvan. Aron har knappt sovit en blund, han har velat ligga vid bröstet hela tiden och när han ätit färdigt verkar han inte mätt utan suger på sina fingrar och typ letar efter bröstet med munnen. Undrar om det fanns någon mjölk kvar tillslut? Har formula hemma, men vi Har inte börjat med flaska än, eftersom han haft vissa problem att ta bröstet. Vill inte förvirra honom ännu mer. Men samtidigt vore det skönt, då mannen kan ta en del matningar om jag pumpar ut. Vet inte om det har varit att han vart hungrig, haft magknip eller om han bara var övertrött. Varje gång han får de där perioderna går man igenom checklistan; fått mat, har ren blöja, rapat, är inte för varm/fryser inte, har ingen feber osv.... Ibland finns det inget man kan göra än att bara vyssja, bära och gunga. I vilket fall så sover han nu

4 kommentarer:

  1. Förstår precis vad du menar. Precis så har vi haft hela den här dagen. Ingenting verkar göra Elis nöjd, förutom att hänga vid bröstet. Suck! Men det är väl dagar man får räkna med när man är småbarnsförälder?! ;)

    Tack för din kommentar hos mig. Den värmde!

    Gott nytt år till er alla!
    Kramar <3

    SvaraRadera
  2. Frustrerande det måste vara när man liksom testat med "allt" och ingenting verkar hjälpa. Just nu känner jag dock ändå att jag hellre är vaken pga en liten minime som kräver omvårdnad istället för att jag inte kan hitta bekväma sovställningar, vaknar varje gång jag vänder mig pga goglossningssmärta, måste gå upp och pinka 3-4 ggr/natt eller för att jag är så täppt i snoken att jag inte får någon luft. ;)

    SvaraRadera
  3. Svårt det där vad som är natt och dag i början... kan trösta med att det blir bättre.

    SvaraRadera
  4. Vi hade också en sån natt på nyårsnatten. Jag tror inte ni behöver ge formula än, utan stå ut bara. Jag bestämde igår att våga låta honom skrika och inte ta upp honom utan bara ge bröstet liggande efter en stund och det verkar ha fungerat. Eller så var det bara en bra natt helt enkelt. Men ibland är vi alldeles för snabba att ändra läge och så tror jag.
    Sen om det innebär att man låter honom vara kvar på bröstet eller ligga själv eller bäras så kan man nog som sagt försöka låta sig hållas en längre stund innan man ändrar ställning.

    Vilken fin son ni fått! Tänk att vi gått igenom exakt samma resa i stort sett och nästan samma datum. Vi plussade 13 april och fick 21 dec :-)
    Stor kram till er!

    SvaraRadera