onsdag 20 april 2011

Hur hade ni gjort?

Ska strax förbi sjukhuset och hämta upp ett recept på Progesterontabletter. Läkaren ringde igår och ville jag skulle äta dessa i fyra veckor till (om nu allt går vägen).

Hur hade ni gjort? Nu litar jag fullt till dessa doktorer och har hört från andra här i USA att de är mycket professionella, men ska jag ta kontakt med min klinik hemma i Sverige först? De kanske är av en helt annan åsikt.....och hur gör jag då? Vet inte riktigt vilka jag ska lyssna på.

7 kommentarer:

  1. Så skönt att den lille är kvar trots blödning. Du verkar bli väl omhändertagen där borta så jag skulle lita på dem. Ligger de inte betydligt mer före i USA vad det gäller ivf? Känns som om man hört och läst så mkt om det iallfall. Jag har aldrig hört talas om progesteron i tablettform men däremot vaggisarna skulle jag fortsätta ta till iallfall vul i v 8 sen vet jag inte om man skulle sluta eller fortsätta för jag har inte lyckats komma så långt.håller tummarna att det går vägen för dig.

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag tog progesteron vagiatorer förra ivf försöket tills vi plussade. Detta försök slutade i ma. Nu är vi gravida igen efter att ha kämpat i ett år till med ivf så denna gång kommer jag ta dem tills ultran som är om 2 veckor, är då i v 9. Ska då fråga om hur länge jag kan fortsätta ta dem. Många har tagit dem till v 12-13. Grattis till det pickande hjärtat!! Lycka till!!!

    SvaraRadera
  3. jag skulle ringa kliniken i Sverige och fråga hur de skulle ställa sig till det hela och vad de hade för grundade underlag till varför de INTE tyckte det isf... om svaret bara är "att det inte behövs mer" proggisar så skulle jag gå på USA-läkarens linje och ta dem iaf... men om man i Sverige menar att det skulle vara skadligt på ngt sätt skulle jag inte ta mer proggisar.

    oftast brukar man ju bara ta proggisar ett litet tag just för att man under ivf-behandlingen nedreglerat kvinnan (så hon inte ska släppa ägg i förtid) och man tillsätter proggisar första tiden för att nedreglerings-hormonet inte hunnit komma tillbaka, så eg borde det inte vara skadligt att ta proggisar längre än vad Sverige rekommenderar.

    kram

    www.ivfresa.blogg.se

    SvaraRadera
  4. Hej hej. Du får gärna höra av dej om du vill. Jag har ju gått igenom ivf här och kan kanske hjälpa. Jag tog intramuskulära progesteron sprutor i 8 veckor, så jag säger ta så mycket du kan för att skydda graviditeten.
    Säg till om du inte har min mejl adress.
    Anna

    SvaraRadera
  5. Underbart att det var ett tickande hjärta där inne :)
    Min läkare har ordinerat mig progestron 3ggr/dag till vecka 8 om jag plussar på ÄD så jag tycker du ska lyssna på läkarna i USA. Vad spännande det lät med tabletter, hatar vaggisarna.
    KRAAAAAM!

    SvaraRadera
  6. Tråksverige vill inte att man ska käka extra progesteron(inte landstinget iaf) för den diskussionen har ja haft med dem...ta progesteronet! =)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Ta emot all hjälp du kan få! Jag skulle gladeligen käkat prog tabletter! :-)
    Inga mer blödningar? Håller tummarna att allt går bra!
    Kram

    SvaraRadera