torsdag 14 april 2011

Smått och gott

Jag är en kaffedrickare och dricker några koppar om dagen, men sedan jag blev gravid (känns fortfarande konstigt att skriva det), så har jag inte druckit en kopp.....av den enkla anledningen att jag fått total avsmak för det. Det hade varit otänkbart förut eftersom jag tillslut skulle få sån rejäl huvudvärk sominte släppte föränn jag tog den där koppen, men nu har det gått hur bra som helst.

För tillfället bor vi i USA och det är en utmaning i sig. Har ju en gräslig halsbränna och min läkare tyckte jag skulle ta novalucid för den. Hmmm....lättare sagt än gjort, när man inte har någon synonym, men nu tror jag att jag hittat något som ska lindra halsbränna (heartburn, som jag förstått att det heter). Man får vara lite som en detektiv, och tacka Google förståss....

Var i kontakt med Calanderska och jag ska göra första ultraljudet veckan efter påsk (blir ju här i USA) och jag önskar av hela mitt hjärta att allt ser bra ut!!

Sov dåligt inatt och tänker mycket. Jag kanske verkar otacksam, men jag kan inte glädjas fullt ut än. Minnet av förra missfallet dyker hela tiden upp och jag är så hemskt rädd och orolig för att detta ska sluta på samma sätt. Ibland blir jag nästan galen av att gå och tänka på det. Men jag har lovat mig själv att OM allt ser bra ut på UL och vi ser ett hjärta slå, så ska jag njuta och släppa mina rädslor....men innan dess förmår jag mig inte att göra det.

I vilket fall....dagliga uppdateringen av symtom är halsbränna, trötthet, illamående till och från, lite ömma bröst, mer flytningar och så känns det lite lustigt i den lilla "gravidmagen". Molar lite ibland, svullen, men mest känns det som att det drar, ilar och spänner (det är det bästa jag kan beskriva det).

5 kommentarer:

  1. Åhh! KRAM!!! Det är så jobbigt när man blir rekommenderad något! Jag vet hur det är från min tid i Kanada. Å andra sidan är det dumt när man kommit hem. Hittat de perfekta halstabletterna så finns det inte några lika bra hemma... Suck! Jag säger som min mamma. Vänd ansiktet mot solen och FÖRSÖK sluta oroa dig! (lätt för henne att säga, att sluta oroa sig betyder att sluta tänka) men jag säger det iallafall. Försök hitta på något kul som kan distrahera tankarna litegrann iallafall. //dufattasmignu

    SvaraRadera
  2. Förstår att du har svårt att slappna av och njuta men allt låter ju bra och snart kan du njuta fullt ut! :)

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Vad skönt att de läskiga flytningarna stannade av och den lille hänger kvar där inne!
    Det är inte långt kvar tilsl ni får de den:)
    Hoppas halsbrännan blri bättre
    kram

    SvaraRadera
  4. Jag hoppas att allt ser bra ut på VUL nästa gång. Du vet att jag håller tummarna för dig! :)

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. Jag förstår din oro fullt ut, har själv 3 missfall bakom mig och än fast en stor del inom en bara njuter medans en stor del oxå är livrädd & bygger upp ett försvar, ett överlevnadsförsvar som kroppen automatiskt har, vare sig man vill eller inte!
    Jag hoppas så att ert lilla pyre ligger vl inbonat i dig nu.

    Hade totalt missat att du bodde i usa, har inte hunnit läst igenom så mycket, kankse står i dina tidigare inlägg. Bor du där eller är de på besök?
    Massa kramar till dig och jag hoppas du får nån bot mot halsbrännan...usch de är är inte alls trevligt!
    Tack för att du tittar in hos mig, de värmer gott!

    Jag har sedan en tid tillbaks länkat dig på min blogg, hoppas de är okej? Om inte så säg till så tar jag bort den.

    Varma Kramar Denise i Falun =)

    SvaraRadera