måndag 11 april 2011

Tack!!

Förlåt att jag inte har skrivit något om hur det har gått.
I fredags kände jag i stort sett ingenting i kroppen, kanske lite stickningar i brösten men det var allt. Var då nästan säker på att det skulle gå åt skogen. Fick något av ett psykbryt på kvällen, men efter lite gråt och snörvel kändes det lite bättre.

Igår kom då symtomen tillbaks med ömma, stickande bröst, svullen mage och illamående till och från.

Idag vaknade jag med illamående och halsbränna, brösten gör inte så där jätteont men ömmar och sticker lite, molvärken är tillbaks och även svullnaden. Har lite ljusgula flytningar men googlade det igår och det var tydligen noooormalt.

Jag är glad över att pyret fortfarande hänger med (hoppas jag) och varje dag blir jag glad över alla symtom jag får (konstigt att bli glad över något sådant, men då känner jag mig gravid).  Jag har på något konstigt sätt inte riktigt förstått att det är på riktigt, att jag är gravid. Tror jag skapat en distans till det för att skydda mig själv om det skulle bli ett missfall. Men jag ska verkligen förmå mig själv, från och med nu, att ta till mig detta och börja njuta istället (även om det kommer bli lättare efter ultraljudet). Ska försöka tänka att detta ska gå hela vägen och gör det inte det har jag ju i alla fall gjort allt som står i min makt för att få det att lyckas.


Tillslut vill jag tacka för alla varma och fina kommentarer jag fått. Vad skulle jag göra utan er? Ni är så fantastiska!!

4 kommentarer:

  1. Skönt att höra! Puh, varför måste det vara så nervöst att vara gravid?

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Underbart att höra =)
    KRAAAAM!

    SvaraRadera
  3. Åh vad glad jag blir! :D Härligt att allt är bra! Kram!

    SvaraRadera
  4. Ad: Puss o håller tummarna <3:at! kram

    SvaraRadera