lördag 26 mars 2011

Grönögda monstret

Har idag fått veta att tre av våra vänner väntar barn!! Lite för många "glada" nyheter för mig att kunna hantera på en dag!! Men vi står forfarande kvar på punkt ett....utan barn. Vänner kring oss börjar få sitt andra och tredje, fan vad orättvist!! Det fula grönögda svartsjukemonstret visar sitt hemska tryne hos mig idag....inte kul alls och jag skäms verkligen för det. Tur att man blivit en expert att hålla känslorna inne bland folk.

Missförstå mig inte, klart jag är glad för deras skull! Blir bara så ledsen och frustrerad och undrar vad jag gjort för fel för att få gå igenom detta....

6 kommentarer:

  1. Vad roligt att du tittat in hos mig så jag hittade hit :)
    Vet tyvärr så väl hur det känns med alla andras glada graviditetsbesked, mycket kluvet!! :(

    Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Det är så jobbigt när man får veta att andra är gravida! Det är inte lätt att vara glad fär deras skull då, men man försöker. Tänker på dig och hoppas att det blir din tur att berätta för kompisarna snart!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Anna: Alltid lika kul att "träffa" nya bloggare hela tiden. Hmm...ja det är mycket kluvna känslor. Kram!

    Lite si and so: ja, man visar det inte öppet. Man försöker vara glad för deras skull, det är ju en stor händelse i deras liv. Tur man kan avreagera sig lite hemma eller på bloggen. Kram!

    SvaraRadera
  4. Det är verkligen skitjobbigt. Det värsta var ändå när min 7 år yngre systerdotter fick barn före mig...

    SvaraRadera
  5. I hate that monster! Synd att den visar sitt fula tryne titt som tätt.

    SvaraRadera
  6. Hatar oxå de där monstret, har oxå syskonbarn som är flera år yngre än mig som har barn, jag har 6 syskonbarnsbarn och 13 syskonbarn... man undrar om de förbrukat mina chanser oxå ibland :/ Usch de är inte roligt alls de här med barnlöshet och man blir påmind om det var dag!! Vare se man vill det eller ej!
    Kraam

    SvaraRadera