tisdag 22 mars 2011

Min dag i korthet

Äggplocket gick väldigt bra igår och jag kände knappt inget under hela ingreppet. Det enda jag kunde känna var ett litet stick när de punkterade första äggblåsan, men det var över på en sekund. Ingreppet tog ca 10 minuter, men kändes som ett par sekunder. Man kunde under tiden följa via monitor när de punkterade och även en monitor från lab där man kunde se att de hittat ägg. Jag var alldeles för drogad för att se detta men min man berättade det senare för mig.

När allt var klart fick jag vingla tillbaks till min säng och vi fick lite fika. Jag låg nog i 10 minuter, sedan kom de in med information och graviditetstest till mig. Efter ca en timme fick jag lov att åka hem, med förhållningsregler att vara stilla och vila mycket. Jag skulle även börja ta mina Progesteronvaggisar under gårdagen och numera tre gånger/dag. Lyllo mig ;)

Under resten av dagen hade jag inte speciellt ont, men jag var otroligt trött och sov mesta delen av dagen. Jag fick även en blödning (detta är normalt och det får man efter punktionen), men den verkar stannat upp nu.

Idag har jag en del "mensvärk", men med värmedyna och Panodil så klarar jag det. Känner mest av när jag går uppe, så därför blir det en ganska lugn dag idag också. På "vårt" sjukhus rekommenderar de att man avstår någon fysisk aktivitet under närmsta veckan efter ÄP. Men jag tror en promenad blir bra idag, för att få tankarna på annat. Sen får jag väl köra lite extra med maken ;)

Är orolig idag över att ett skyddat nummer ringer på mobilen.... Ska försöka tänka på annat och sysselsätta mig med film och lite pyssel, men helt lätt är det inte.

Om allt går som det ska blir det ET imorgon!!



Förhoppningsvis ser mina ägg ut så här idag (bilden är lånad).

5 kommentarer:

  1. Å, skönt att det gick bra! Hur många blev det, 5?
    Då håller vi tummarna för nästa steg, befruktning :)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ad: Vad kul gumman! Tänker på dig mest hela tiden.. Kram

    SvaraRadera
  3. Så skönt det gick bra vid äggplock. Håller tummarna nu för resten ska gå väl.kram

    SvaraRadera
  4. Gud vad skönt att höra att det gick så bra! Håller tummarna på att du ruvar snart då :)
    Kram!!

    SvaraRadera
  5. Skönt att allt gick bra!

    SvaraRadera