söndag 6 mars 2011

Nervös, nervös, nervös.....

Ut i solen för att få mig på bättre humör. Känt mig ledsen och nere de sista veckorna, men jag antar att det är sprayen som orsakar detta (jag skyller i varje fall på den).

Imorgon ska jag ringa kliniken och hoppas på att jag får ett datum där jag kan börja med sprutorna. Jag kan ju inte gå och spraya i all evighet.... På Calanderska sa dom att jag skulle fortsätta spraya ( dock minska till 1 gång om dagen ) under tiden jag tar sprutorna. Den förhindrar ju att jag skulle få en spontan ägglossning.
Börjar bli mer och mer nervös inför detta. Först kommer jag vara nervös inför ÄP!! Sedan kommer befruktningen innan insättningen och sen ska vi inte prata om ruvartiden....

Ni som gått igenom detta, har ni några kloka råd att ge?

2 kommentarer:

  1. Jag har inte så mycket råd att ge, tyvärr så är det en jobbig period du går igenom man är nervös och orolig mest hela tiden. Men det är också en spännande tid :) Sprayen får dig att hamna i "klimakteriet" så att du känner dig låg är vanligt, du kommer att må bättre när du börjar spruta :) Du får göra massor med måbra saker. Tänk på dig själv och pyssla om dig. Det kommer att gå jättebra!!!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. när man lever mitt i bland hormoner, sprutor, äggplock, insättning osv så är det svårt att göra annat än att bara glida med. det finns inte riktigt några råd. man bara gör, lever, finns och hoppas...

    när du sen plussar minns du helt plötsligt allt som något helt fantastiskt (inte kul eller skönt, men fantastiskt) -just för att det var det som gjorde att er bäbis började växa i dig...

    vårda er relation, unna dig saker du mår bra av, prata av dig med folk om du behöver det, läs på och förkovra dig i information (det gjorde mig mycket tryggare i allt som hände)... snart är det er tur!

    kramar!


    www.ivfresa.blogg.se

    SvaraRadera