onsdag 9 mars 2011

Sprutdag 1

Ja, då ska jag alltså ta första sprutan ikväll. Jag jobbar som sköterska och kan det här med injektioner, men att sticka sig själv är en heeeelt annan sak ;)

Börjar med Gonal-F idag, samtidigt som jag sprayar (reducerad dos). Nästa vecka ska jag till Calanderska för ett par VUL och förhoppningsvis har mina små ägg vuxit och blivit fina till runt den 22 mars då det blir ÄP.

På VUL:et idag såg allt bra och min kropp hade svarat på nedregleringen. Han kunde se ca 5 äggblåsor på hö sida varav den ena var 7 mm och vä äggstock innehöll 3-4 st (vad han kunde se idag), och slemhinnan var 0,7 mm. Allt såg enligt honom ut som förväntat efter en nedreglering. Hoppas nu bara på att kroppen reagerar lika bra i fortsättningen.


Gonal-F, Progesteronvagitorier och Ovitrelle (ägglossningsspruta)

4 kommentarer:

  1. Härligt med sprutstart! :D Lycka till nu. Kram!

    SvaraRadera
  2. Kul att få sätta igång! Att ta sprutorna är ingen match, det är egentligen bara läskigt första gången innan man inser att det inte känns någonting!

    Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Ett vanligt liv: Tack!! Hmmm.....härligt ja ;)

    Charlotte: Ja, själva sticket kändes inte alls, sved lite när jag sprutade in läkemedlet. Men annars gick det hur bra som helst. Stolt över mig själv faktiskt :)

    SvaraRadera