torsdag 24 mars 2011

RD 1?

Har först en fråga... När börjar man räkna dagarna för ruvning? Om jag gjorde ET igår, är det ruvardag 1 idag då?

Jag har varit så otroligt nervös den sista tiden, nervös inför VUL, nervös inför äggplocket, nervös inför DET där telefonsamtalet och nervös för insättningen. Men nu ska jag försöka släppa det (för en vecka i alla fall), men sen kommer nog alla dessa analyser av symtom och papper. Förhoppningar blandas med misströstan, som så många gånger förut.

I alla fall, under gårdagen anlände vi till kliniken rejält nervösa. Tjejen i kassan såg nog att jag var riktigt nervig så hon sa "allt ser bra ut, så du behöver inte vara nervös". Åh, herregud skulle jag krama eller kyssa henne!!

Vi slog oss ner i väntrummet och blev rätt snart uppropade och visade till en säng där jag fick byta om. Väl inne på "operationssalen" och efter lite förberedelser visade de oss vårt fina embryo som hade delat sig 6 ggr (eller 8, jag hörde inte så bra). I vilket fall som helst var det världens finaste lilla rackare. De sprutade in embryot och nu ligger det där i min väl ombonade livmoder. Hoppas nu bara lillen vill stanna kvar där inne och inte får för sig att rymma...

Vi fick ju ut 5 ägg, varav 2 inte klarade sig, 1 perfekt fick vi tillbaks och 2 skulle de långtidsodla och frysa in. Får besked inom de närmsta dagarna om hur det gått med frysplanen.



7 kommentarer:

  1. Åh vad roligt att det gick så bra!! :D Håller tummarna stenhårt för att h*n stannar kvar.
    Stor grattiskram!

    SvaraRadera
  2. Skönt att allt gick bra och lycka till som ruvare. Jag brukar räkna insättningsdagen som noll och sedan dagen efter som R1 men vet inte vad som är "rätt". kram

    SvaraRadera
  3. Vad roligt! Grattis:) Håller tummarna att den stannar i 9 månader!
    kram

    SvaraRadera
  4. Grattis till ruvandet! Jag håller tummarna!

    SvaraRadera
  5. Jag ställde faktiskt själv den frågan i veckan. Jag fick det berättat att dagen för insättning är RD0 så du är idag på RD1. :) GRATTIS! Håller tummarna att det går hela vägen.

    SvaraRadera
  6. Ad.. Så roligt! :-) <3 <3

    SvaraRadera
  7. Lina & Mette: Tack för svaret!
    Ad: Kram vännen! Miss you.

    Tack för alla grattis och tummar!! Nu hoppas jag att detta går vägen :)

    SvaraRadera