torsdag 3 mars 2011

Råd från allmänheten

Har sagt det förr, men säger det igen....jag är så trött att få kommentarer liknande:
"slappna aaaaaav så kommer det funka"
"jag känner en vän som har en vän som blev gravid så fort hon slutade tänka på det"
"res bort och tänk på annat så blir ni snart gravida"
"börja läs eller åk utomlands, då ska du se att det kommer lyckas"

Många gånger vet jag att folk runt mig säger så till mig för att de kanske inte riktigt vet vad de ska säga och nog vill uppmuntra mig, men uuuuurrrrrkkk..vad trött jag är på att få dessa "råd". Numera brukar jag inte ens kommentera, säger inte ett ord när jag får kommentaren (kanske muttrar lite).

5 kommentarer:

  1. Tänk, sådana kommentarer får mig att bli tokig. Jag förstår att det ofta är av välvilja men fick jag önska fick dessa människor hellre hålla truten...

    SvaraRadera
  2. Ja, det är jobbigt när man får samma typ av kommentarer många gånger. Det är svårt att förhålla sig till det då, precis som du skrev, de säger det för de inte vet vad de ska säga och menar bara väl.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Precis... Slappna av och tänk inte på det. Jag får höra ganska ofta nu när vi fått barnbesked att "jättemånga får biologiska barn efter att de adopterat". Yeah, right, tror inte att det kommer att hända.

    SvaraRadera
  4. Suck ..ja man känner igen de där kommentarena. Men de värsta jag hört är de elaka som att vissa inte passar ihop rent biologiskt. Blev så ledsen. Min man tom fråga läkaren om detta då men han bara vifta bort det med att så är inte fallet.

    SvaraRadera
  5. usch, ja några sånna har man hört. Vill bara skrika rakt ut!
    Tänk först och prata sen kan ju vara ett tips till vissa människor;)
    kram

    SvaraRadera