lördag 13 november 2010

Byte av klinik

20:e november är nytt leveransdatum för Pergotime. Vad trött jag blir att ständigt få jaga detta. Tar det sig inte denna månad ringer vi istället till IVF-kliniken i Göteborg. Min nuvarande läkare vill ju inte gå vidare med mig....han tycker jag är för frisk (utan ha tagit prover eller gjort någon spolning) och bara jag "slappnar av och har mycket sex så ska vi nog också bli gravida"...  Skulle vilja säga att" lyset är tänt men ingen är hemma" där!! Jag menar.....vilken vettig fertilitetsläkare ger det rådet?? För det första: Jag veeeet att jag ska slappna av och inte tänka så mycket på det, men hur enkelt är det? För det andra: Aj, fasen...ska man ha sex ofta...visste det var något vi glömt (vad tror han att vi gjort varje månad runt ÄL under 2,5 år)!!

Nej tack och adjö till den kliniken!! Byter nu och hoppas det sätts lite fart på utredningen!!

5 kommentarer:

  1. Jag hade nog gjort likadant och bytt klinik. =)Sådana kommentarer skulle iaf få mig att tappa tron och respekten för den läkaren!
    Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  2. Vilket stolpskott! Skönt att du byter innan han påverkar er negativt. Det är viktigt att hitta någon man trivs hos.

    Kram!

    SvaraRadera
  3. hej! helt jävla rätt. jag sätter mina läkare på plats när ja tycker de är ute och cyklar. hejja dig!

    SvaraRadera
  4. Men herregud! Vad är det för en läkare?? Det låter ju helt galet inkompetent! Är det Carlanderska ni ska byta till?

    SvaraRadera
  5. Vilken otroligt korkad läkare.... Du/ni gör helt rätt i att byta klinik, kanske blir en nystart.
    Tack för allt stöd!
    Kramen!

    SvaraRadera