tisdag 2 november 2010

Tomt i asken

Yes....inga mer Pergo denna månad....tack och lov för det!!
Har de senaste dygnen varit gräsligt illamående, gråtfärdig med vallningar och haft mycket flytningar. Inget kul alltså... 

Imorgon bär det av till apoteket för ägglossningstest (borde snart bli VIP-medlem hos clearblue...hehe...) och jag hoppas nu att det visar positivt denna månad. När jag inte äter Pergo vet jag precis hur min cykel beter sig och var jag befinner mig i den, men med Pergo har jag ingen aning om när ÄL kommer (mer än att det sker ngn dag mellan dag 4-10 efter sista tabletten). Så in med tempning, kissandes på ÄL-stickor och planerat sex.

Fasen, vilken cirkus detta har förvandlats till...... Det var liksom inte det här vi tänkt oss den dagen vi beslutade oss för att skaffa barn!

1 kommentar:

  1. Hur påverkas din slemhinna i livmodern av Pergo? Många säger att den kan bli tunnare, men för mig blev den något tjockare.

    Tänk vad mycket jobbigt man står ut med för att nå sina mål. Men när vi väl har våra efterlängtade barn kommer det att ha varit värt det 1000 ggr om.

    Håller tummarna för att ni lyckas denna gången!
    Kom igen nu Pergo!
    Kram

    SvaraRadera