lördag 27 november 2010

Så var vi igång igen

Vad trött jag blir på att jaga Pergotime. Leveransdatum var sagt till 20 november, men nu är det tydligen ovisst om när nästa leverans kommer??!!  F-N!!!  Jag hittade denna sida där man man beställa Pergotime (eller ja, en tablett med samma verksamma substans som i Pergo...clomifene), men sköterska som jag är så blir jag lite tveksam. Är det ett seriöst företag? Är det verkligen samma preparat? Ska man ta samma dos? Får nog ringa och höra med en läkare....  För att hålla på och åka Sverige runt till alla apotek, för att få tag på Pergo har jag absolut ingen lust med!!

Har pratat med IVF-kliniken och de sa att jag har två val: Antingen är jag välkommen till dom och de kan göra hela utredningen under en månad och sedan är det klart. Nackdel: då får vi börja om från början och det kostar 4000:-. Fördel: Tar bara en månad och priset är ju ändå inte så farligt! Förslag två var att vi skulle kräva från vår nuvarande läkare att påskynda utredningen så den blir klar och sedan be honom skicka remiss ner till IVF-kliniken.  Rent spontant känner jag att jag inte vill träffa den där idioten till läkare igen, men min sambo vill gärna inte börja om från början heller....han tycker det är lite jobbigt med det där spermieprovet ;)

Nä, nu ska jag ta en paus från allt detta under helgen och bara adventspyssla och baka!!

3 kommentarer:

  1. Skulle nog bege mig till IVF-kliniken om jag var ni. Om er nuvarande läkare är en idiot så kommer ni aldrig att känna er säker och lugn. Det kan också vara bra att få kolla upp värdena igen och få en annan doktors syn på allt.
    En månad går ju fort.

    Bor ni nära Östersund? Där fanns det några askar kvar, men det var ett tag sedan. Önskar min stad hade några så jag kunde fixa till dig på något sätt :(

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Vår utredningen tog 9 månader, vi gjorde den genom landstinget. Hade jag vetat att det skulle ta så lång tid hade jag gått till privat läkare direkt. Jag tänker lite som "ett vanligt liv", det kan ju vara en fördel att få en annan läkares syn på er. Det är ju förstås en ekonomisk aspekt i det hela också, men har ni råd så byt!

    Ha en bra helg!!

    SvaraRadera
  3. m jo de e hemskt.. hur många missfall har du haft?
    detta var mitt fjärde:(

    SvaraRadera