måndag 1 november 2010

Herregud, vad gott!!

Har blivit helt galen i grapefrukt!! Från att knappt smakat på den bittra frukten till att äta flera om dagen.... Det är iof nyttigt så jag ska inte klaga, får ju i mig vitaminer.



Funderar lite på det här med folsyra...att äta eller inte äta. Har ätit det i omgångar, men tankspridd som jag är så glömmer jag för det mesta att ta dom. På apoteket har de ju tabletter Folsyra (kan inte äta Mitt val Kvinna eftersom jag får sån magkatarr av dem), så detta har jag köpt på mig nu så jag ska verkligen försöka komma ihåg dem. Hur gör ni?

3 kommentarer:

  1. Jag har en karta liggande under mitt tangentbord eftersom jag alltid äter frukost vid datorn på jobbet :) Kan tyvärr inte ge något annat bra tips än att ha en karta på ett ställe där du befinner dig ofta. Man kanske kan placera ut dem lite strategiskt :P

    Vad bra att du gillar grapefrukter, det ger ju mer fruktsamma flytningar vid ägglossning :) Har själv surplat i mig några lite vid det här laget men jag är inte lika förtjust i smaken.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Haha, jag blev jättesugen på grapefrukt när jag såg bilden och läste din beskrivning:)

    Tack för awarden, jag jobbar på att lämna den vidare....

    SvaraRadera
  3. Hej,
    Jag är också helt värdelös på att komma ihåg att ta tabletter. Jag skaffade mig en dosett från apoteket och då funkade det. Men så fort jag slutar med den så börjar jag fuska. Jag äter en ganska stor mängd folsyra sen massa år tillbaka då jag har en kronisk brist på det. Jag vet att jag mår dåligt om jag slarvar (under en längre period), ändå så lyckas jag inte få in rutin på det... Jag tycker att ettvanligtliv's förslag låter bra! Lycka till!

    SvaraRadera