onsdag 25 maj 2011

Bättre självförtroende

Ordnat tid för First trimester screening. Pratade nyss med en sköterska som skulle ordna allt.
Men herregud vad jag fortfarande tycker att det är läskigt att prata i telefon, på engelska. Men det går bättre och bättre :) Jag tycker det är svårast att hitta ord till alla medicinska termer som ex, flytningar, mensvärk, växtvärk, blodprov osv (tack Google och Wikipedia)..... Har ändå lärt mig att det inte är farligt att fråga, och jag har än så länge kunnat göra mig förstådd. Samtidigt så växer man vid varje konversation, man liksom inser att jag kan faktiskt prata engelska....

För övrigt har jag såklart haft en brun flytning idag också, det verkar hända v.a dag. Blir ledsen när jag ser den, men sen brukar jag lugna ner mig för det upphör nästan med en gång.
Illamåendet är mycket bättre (har dock fortfarande svårt för viss mat) och idag har jag lite mer energi. Kissar fortfarande som en häst, känns som det trycker på blåsan hela tiden. Har molvärk och dragningar i sidorna, men så länge det inte är några kramper håller jag mig lugn....eller ja...
Känns skönt att veta att det snart dags för VUL igen. Jag numera legat fler gånger i gynstolen än i tandläkarstolen (känns det som), så jag är inte särskilt pryd numera ;)

Nu blir det ut lite i solen och den otroliga värmen här idag, ska spana in poolområdet lite.

Kram till er/ M

2 kommentarer:

  1. Usch, förstår det där med engelska. Får ofta samtal i mitt jobb på engelska och det tog låååång tid innan jag kände att det var helt okej.

    Skönt att du får nytt VUL!

    Stor kram!

    SvaraRadera
  2. Måste vara svårt att hitta rätt ord på engelska!

    SvaraRadera