måndag 23 maj 2011

Småkärl som brister

Vecka 10
Vecka 12














Ursäkta de dåliga bilderna. Pga av avsaknad av kamera har jag fått ta webkameran till hjälp!
Lilla älskade pyret lever och har växt 4 mm på ett par dagar!! Läkaren såg ingen pågående blödning, bara lite ljusbruna flytningar. Han trodde att jag har en ganska skör slemhinna och får lätt småkärl som brister, därav dessa bruna flytningar och småblödningar. Känns ändå ganska skönt att veta orsaken till detta nu. Vi får order om att inte ha sex under två veckors tid på grund av detta. Har jag varit fri från blodet och flytningar efter två veckor kunde vi börja igen, men fortsatte det skulle vi undvika sex under hela graviditeten.....ehhhh...va?! Någon som fått dessa förhållningsorder?

Ska tillbaks nu på fredag igen för ett nytt ultraljud....jag börjar snart få klippkort där..
Är dessutom flyttad till 11+5, så snart är delmålet nått!!

5 kommentarer:

  1. Skönt att allt såg ok ut!

    SvaraRadera
  2. Hej=D Första ggn jag är in här=)

    Ville bara lämna en liten kommentar=)
    Jag blödde också lite i början men det var för att moderkakan låg på ett visst sätt...men det där med att ni inte får ha sex under hela graviditeten hade jag inte hört förr...

    SvaraRadera
  3. Härligt att det såg bra ut! Fina magbilder också :)
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Åhh vad skönt det var att gå in här idag och mötas av detta underbara inlägg! Skönt att alt är bra med er & vilken söt liten kula du fått <3

    Kramar från Denise

    SvaraRadera
  5. Ååå så skönt!!!
    Lättnadskram!

    SvaraRadera