söndag 22 maj 2011

Bittermonstret

Mammavecka på Facebook, man ska skriva in när man blev mamma för första gången.... Vad f-n spelar det för roll, vilken ålder man var i?? Vilka vill veta och vem bryr sig?! Vet inte varför, men jag stör mig mer och mer på såna statusuppdateringar (ihop med "kopiera-detta-om-du-har-barn-som", "mina-barn-gör-mig-hel.." m.m). Troligtvis det gamla bittermonstret ihop med avundsjukan som slår klorna i mig... Jag funderar allvarligt på att gå ur fb. Det handlar bara hela tiden om yta ändå, vem som är snyggast, har finast hus, åker på de bästa resorna, har finast barn, har den mest framgånsrika karriären osv.
Men ok, jag säger inte att det alltid är så och ibland är det skönt att veta vad vänner och familj gör. Speciellt när man som jag bor utomlands och inte kan prata så ofta med mina nära och kära. Då är fb bra, och jag tror felet är att jag har för många "vänner" som jag egentligen borde radera från min vänlista...bara ha kvar de jag anser vara mina verkliga vänner!

Kanske fåniga funderingar en söndagskväll, och jag hoppas ingen tar illa vid sig ang "barnstatusarna" på fb för jag menar inget illa. Det blir bara för mycket för mig och jag väljer själv att ignorera och inte läsa dom nu för tiden.

2 kommentarer:

  1. Man kan kryssa bort statusuppdateringar från en viss person. Så vissa som bara skriver sådana där typer av inlägg kan man lätt kryssa bort så slipper man läsa! Väldigt praktiskt när man har fått nog. :-)

    SvaraRadera
  2. jag håller med dig.

    jag rensade min vänlista rätt ordentligt för ett tag sen. jag hade någon regel när jag raderade att 'ingen som jag inte skulle tänka mig ta en fika med och bara snacka med'- fick vara kvar. jag sket totalt i om det var taskigt att radera min killes bästis eller en gammal klasskompis. jag tryckte friskt på radera-knappen och har inte ångrat mig sen dess, och skulle nån, nån gång klämma fram en kommentar att de blivit raderade skulle jag bara svara "jag vill bara ha mina närmaste vänner där"... jag har fb för MIN skull, inte någon annans.

    puss på dig!

    www.ivfresa.blogg.se

    SvaraRadera