tisdag 3 maj 2011

Oro och längtan

Jag har inte lagt upp någon babyticker än. Är ganska skrockfull av mig och vill först göra ultraljudet nästa måndag och se så allt är bra innan.

Mår illa hela dagarna, men kräks inte...vilket jag antar är bra...typ... Fortfarande halsbränna, trött som en gnu, svullen om magen och en del molvärk (vissa dagar mer, andra dagar nästan inget). Brösten..de är inte så ömma, och har inte varit på ett par veckor, vad nu det betyder.

Läntar tills måndag och ultraljudet, längtar till v 12 då man kan känna sig lite mer säker och lääängtar tills jag (förhoppningsvis)får hålla min nyfödda bebis i mina armar.

Hatar all denna oro!!!

5 kommentarer:

  1. Jag är lika skrockfull.
    Jag har bara vågat lägga upp den "enkla" tickern, vågar inte lägga upp den där man ser en liten bebis guppa runt i livmodern...inte ens efter VUL igår.

    Tar du någon medicin mot halsbrännan?
    Jag äter sura godisar och dricker ramlösa med citronskivor i. Det dämpar faktiskt halsbrännan.

    Hoppas ultraljudet går bra på måndag.

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Tycker det låter bra med alla symptom. Du är ju supergravid! :-)

    SvaraRadera
  3. Förstår att det är svårt att släppa oron. Låt det ta den tid det tar och bestäm när du får släppa all skrockfullhet :)
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Förstår att du känner oro, men jag tror att allt ser finfint ut på måndag! Hoppas du får en bra helg och kan slappna av lite i alla fall!

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Förstår din rädsla och ovissheten kan äta upp en innifrån och ut stundvis!
    Jag håller mina tummar för att allt ser fint ut!
    Tryggt för er med den försäkringen ni har, annars är ju allt inom sjukvård snordyrt i usa, betalar man fullt pris för läkemedel oxå, eller finns de högkostnadsskydd som i svergie?

    Kram Kram

    SvaraRadera