fredag 20 maj 2011

Dåligt med sömn

Klockan är 03.30 här i USA och jag kan, i vanlig ordning inte sova... Har de senaste veckorna vaknat, gått på toaletten och sen....pling....klarvaken!! Ligger oftast ett par timmar och vrider på mig, men nu har jag lagt mig i soffan, tittar på film och äter...hmmm...russin (det enda vi hade hemma som jag kunde tänka mig). Kanske ska byta till katrinplommon och göra magen en tjänst ;)

Antar att det är lite oro i kroppen eftersom vi ska på ultraljud idag, dessutom måste jag ringa och boka tid för "first trimester screening" alltså KUB/NUP eller vad man nu kan likna det med. Ska även testas för cystisk fibros, hur man nu gör det.
Att försöka göra sig förstådd och att förstå allt i medicinska termer på ett annat språk är inte helt lätt, men jag har ju lyckats hittills....så jag antar att jag på något sätt kan lyckas idag. Brukar förstå det mesta, men även om jag själv jobbar inom sjukvården, så har de ju andra uttryck och rutiner här. Det är lätt att det kan uppstå missförstånd, men än så länge *knack,knack i trä* har det gått bra.

Önskar er en härlig fredag!!

1 kommentar: