söndag 1 maj 2011

Hjälp mig förstå

Ibland läser man artiklar om kvinnor som helt plötsligt får rejält ont i magen och åker in akut till sjukhus. Väl där får de veta att..hoppsan...de är gravida och ska föda...typ nu!!
Jag har aldrig förstått detta! Hur kan man gå 9 månader utan att känna att man är gravid. Ok, vissa kan tydligen få en liknande mensblödning under graviditeten, ok, man kanske är storväxt så man inte märker att magen växer, ok, alla mår inte dåligt.....MEN känner man inte att barnet rör på sig, eller sparkar? Jag har lite svårt att förstå att man inte känner något! Kanske det är jag som är trångsynt?

Jag dömer ingen, vill bara försöka förstå.

3 kommentarer:

  1. Förstår hur du tänker och tänker detsamma. Hur är det möjligt??? Nu är det så att jag vet vem den nyblivna mamman är å jag tror inte hon har levt det sundaste livet dessa 9 månader heller... Avundsjuk, JA!!!!!

    Hoppas allt är bra med dig!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Det där tänker jag också varje gång jag läser/hör om liknande händelser; hur är det möjligt??? För mig hel obegripligt!

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Det är helt klart svårt att förstå. Jag tror inte att det egentligen är speciellt vanligt utan när det händer blir det en väldigt stor grej som alla pratar om och media förstorar.

    SvaraRadera